Young nobleman Baron Sergio Giuramondo, after discovering that his bride-to-be was the king's mistress, leaves Naples in disgust to become a monk. But his quest for perfect solitude is constantly interrupted by visitors hearing rumours that Sergio possesses miraculous powers, and by women who bet each other that they can successfully seduce him...