John, a young journalist, is doing some research on the various reactions to the presence of an HIV positive person in public places. He meets Zacharia, an old friend, who tells him that he is HIV positive. John, full of doudt, takes some blood tests : they confirm that he, too, is sick. Leaving Joëlle and his daughter, Joujou he flees to New York, where he joins up with Colber in a Safe Sex enterprise. Joëlle learns of John's illness and goes to New York, convincing him that her love is stronger than the fear of the sickness.