Mad love. Two physicians, one old and one young, fall in love with the same woman, Juliette, a quixotic hairdresser. First, she is with Raoul, the older one; then passion for Clément, the younger doctor, takes over. Raoul fights back, playing on Clément's guilt and Juliette's lack of self-assurance; then, Clément makes his case to Juliette, abandons his fiancée, and takes her to the provinces where he sets up practice and asks her to have a baby. She panics and abruptly leaves Clément, taking up with Raoul again. When she contracts Hodgkin's disease and the treatment does no good, Raoul believes she has the malady of love. Is there a cure?