Felix, a six years old boy, is terminally ill. His dream is to meet an alien. Nicolas, his father, will go out of his way to make his dream come true: he finds a flying saucer on a fairground and puts it in the yard. He will play the part of the alien himself: he dresses up as a space traveler and becomes "Gawin". Neither the doctors nor the mother approve of this mad plan. Felix marvels at his new friend and Nicolas decides to carry on with this foolish dream. He sedates his child, put the saucer in his van and takes it to the Alps not far away from the "Mer De Glace". When he wakes up, Felix does believe that Gawin flew him to his world, on a distant planet... But the illness is still spreading... An old man lives near the glacier and he has his own medicine.