You have to lie, it's simple! Lie, flatter, trick and charm... Otherwise, how would Daisy, aged only twenty and driven by the ambition of being in the movies, manage to wheedle her way into the lives of the people she ad-mires? Like Zac Marny, a renowned director who lives with the actress Hélène Miller or Marcus Doumer, Zac's producer. But on the night she enters their lives, Zac vanishes with-out a trace. When he reappears eight months later, Zac is a bum!
"I appreciate the man and the filmmaker. I love the filmmaker's style and technique. The fact that he does the framing himself, unlike most directors, allows his actors a great deal of freedom. A shot is never fixed, we never know where he is going to linger with his camera. He moves without stopping, changes from one take to the next. The camera picks you up and then leaves you. That was the case in "The Groundhogs" and it's even more obvious in "The Liars". And since he is always in an excellent mood on set, this stim-ulating energy makes the work enjoyable. For an actor, there's nothing more exciting than moving like this from one truth to an-other, being guided one day by Chéreau, or by Corneau, then by Chouraqui. That's what makes our job so interesting."