Marcelline is an actress haunted by her role of Natalia Petrovna, the heroine of Turgenev’s play “A Month in the Country” that she is having difficulty rehearsing. She tries to drown her anxiety in a swimming pool and to a Glenn Miller tune, but it’s all to no avail. Nothing can stop the beat of time passing and her turning forty, and still without a child. Perpetually amazed by the world that she looks at as though she hasn’t found the key, Marcelline tries, above all and without letup, to communicate with everyone around her.