Myriam is a teacher and headteacher of a small nursery school. With years of experience behind her and much loved by her pupils, she has to cope with increasingly difficult working conditions and put up with the contempt of her superiors. So, when she has a run-in with a pupil’s mother, it’s the last straw. She decides to see her doctor, but the consultation takes an unexpected turn.