According to the federal police, more than 4,000 Indigenous women have been found dead on the frozen lands of the far North over the past thirty years. These murders are never solved because they are never investigated. In Canada, even in 2020, no one cares about the frozen body of an Indigenous woman.
The struggle of a handful of angry Native Americans harks back to the origins of the trauma that haunts Canada's First Nations and the roots of the evil that plagues Native Americans, victims for over a century of cultural genocide orchestrated by the state and the Catholic Church through the residential school system.