On October 2, 2020, storm Alex and its torrential rains devastated part of the landscape of the Roya valley in the Alpes-Maritimes, making the roads impassable. The village of La Brigue, like others, found itself cut off. The village teenagers, no longer having access to high school, set out to meet the inhabitants to evoke this event which has become a common memory. This film bears witness to these encounters and sketches a portrait of a village that is wounded but still standing.