In this economic war, promised to us many years ago and which advances like bulldozer, does there still exist a surge of imagination offering resistance? Ordered to choose between the breadcrumbs of precarious employment and the meager charity still offered by the system, some abandon the society of consumption to claim back their lives. “Neither exploitation nor handouts!” many of them exclaim. They’ve chosen another path, that of autonomy, of consciously choosing to undertake certain activities, and of uniting together with other like-minded people.