Liberia, October 2003. After fourteen years of war between rebel groups and government forces, the country is devastated and run by paramilitary groups that enlist child-soldiers. To understand the children’s involvement in warfare, Margolin interviewed them, initially in the streets during the fall of Charles Taylor, then in the NGO Don Bosco rehabilitation centers a few months later. With astonishing detachment, the children confide why and how they killed, tortured, raped and pillaged.