Damiano Fontana shares with us his encounters with exceptional people, Henri Corderiy du Tiers and Manon Altazin, deaf and hard of hearing pilots who have succeeded in making the aerial world accessible. They tell us about their struggles and the obstacles to this accessibility in a context where hearing pilots communicate via radio.