With the energy of the dying, those in power apply themselves to reasserting the value of work – with force, if need be. But more and more workers have understood that, to truly value their work, they have to do without it. They also have to get rid of the society of consumption that goes along with it. It may not be easy, but it is certainly amusing. We present a panorama of a mass desertion destined to spread.