On January 7, 2026, in Minneapolis, Renée Nicole Good, a 37-year-old mother of three, was fatally shot by ICE federal agent Jonathan Ross during an immigration enforcement operation. Federal authorities claimed self-defense, but eyewitness footage told a starkly different story.
Since that day, a shift has occurred: the diffuse anger against ICE’s presence and methods has rapidly evolved into a structured resistance—coordinated, persistent, and unexpectedly supported by local institutions.
This film will take you to the streets, documenting how the resistance organizes—through lookouts tracking ICE vehicles, whistleblowers sounding the alarm, lawyers and observers filming every ICE operation, and union leaders and pastors structuring the movement. It will also explore the unprecedented institutional pushback against the federal government, culminating in calls for an economic blackout to pressure Washington.