Since Qatar Sports Investments acquired Paris Saint-Germain in 2011, the club has grown exponentially, evolving into a global franchise associated with some of the biggest names in sports and industry. Behind this transformation lies a state-driven strategy that extends far beyond football, encompassing political, economic, cultural, and diplomatic dimensions, positioning Qatar as a key player in France.