Morocco, November 2024 : alongside the 12th Zagora International Documentary Film Festival, where he was invited to present his film GREAT LAKES in competition, the author filmed and photographed the Drâa Valley, the longest Moroccan river bordering the Sahara Desert on the way to the Atlantic, where population and pre-Saharan culture unite with the majestic cinema industry to forge, with the help of the dromedary, “vessel of the desert”, and the oasis goat, source of milk, meat and leather, all the beauty of the land of the Berbers, the “free men”.