1969. July, 21. 3:56 am. Man sets foot on the Moon for the very first time. Since the achievement of the Apollo program, he has not returned to Earth’s satellite. But things are about to change. The Artemis program marks the beginning of a new chapter in lunar exploration.
Launched in 2022 by NASA, this enormous endeavour requires the collaboration of more than 30,000 researchers from around the world. The third phase of Artemis shall mark the return of humankind to the Moon – and this time, it is a woman that will walk on lunar soil for the very first time. Its main aim? To create a permanent base by 2030 which would ensure major advances in space research. Could the Moon become a springboard to Mars?
Combining archive images, impressive CGI and interventions of those who work on this colossal mission, this film tells in details the history of the Moon’s conquest, from the first Apollo expeditions to the latest milestones of Artemis.