Today, for the first time, thanks to the most up-to-date research, it is possible to shine a new light on the personal stories of individuals who took part in the construction of the Pyramids and the Great Sphinx of Giza. This is the gripping tale of how the Ancient Pharaohs’ quest to enter the afterlife affected the lives of tens of thousands of people, changed the face of the planet and helped create THE WORLD’S FIRST NATION.