Benoît, a member of the Jeune Chambre Économique de Tours, is on his way to the Étoile Bleue, the association's HQ and former brothel, for a meeting. Once he has crossed the threshold, he is propelled into a journey through time within the establishment, with its atypical history, from the 1930s to the present day.