Danielle is 90 years old and has a dream: to go on an adventure, from Russia to China, via Mongolia, aboard the Transsiberian. She would have taken this trip with her friend Lina, but she lives in a retirement home. Juliette, her granddaughter offers to take her there. Danielle jumps at the opportunity to meet women of her age, in each country they pass through.
Intimate words and knowledge from the world mix together, in order to convey a funny and sensitive portrait of women.