A park, passers-by, conversations unfolding one after another with no precise purpose, yet revealing far more than meets the eye. Palabres captures these seemingly trivial exchanges, where people talk about everything and nothing… and yet about what truly matters. Absurd discussions, profound reflections and hilarious dialogues intertwine, sketching a snapshot of our time and its questions.
An observational film that humorously explores the way we talk about what defines us, without even realizing it.