Jonathan Rivière is a business lawyer, a star of the bar who is in high demand. He is also the absent father of a 12-year-old child. From the moment little Gabriel was born, Jonathan knew that family life was not for him. With Sophie, the mother, the arrangement was simple: she takes care of Gabriel and he pays her so that he has everything he needs. However, this child really needed a father's attention. It quickly became clear that Gabriel was behind in his development and may even have a behavioural disorder; then one day, the diagnosis came. Gabriel was autistic. The word remained abstract for Jonathan, but not for Sophie. While she gave up any idea of a career to take care of her son, he was content to write cheques so that Gabriel could receive the best possible care. But when Sophie suffers a ruptured aneurysm, Jonathan suddenly finds himself thrust into Gabriel's life. A life of habits and rituals that he knows nothing about and that quickly seem incompatible with his own. As he contemplates getting rid of this burden, Jonathan meets Marie, the educator who has been working with his son for years and helping him to develop. Pugnacious and idealistic, the young woman sets out to transform this selfish and resigned man into a father worthy of the name...