Tunis, 1942. Nour and Myriam, both sixteen years old, have been friends since childhood. They share the same house in a humble neighbourhood where Jews and Muslims live in harmony. Each secretly desires the other’s life: while Nour regrets not going to school like her friend, Myriam dreams of love. She is jealous of Nour’s engagement to her cousin Khaled, who is, to her eyes, a kind of Prince Charming. Unfortunately, Khaled can’t find work. The engagement lasts longer than planned and the perspective of intimacy becomes more remote.