In a Paris occupied by the Germans, the worker poet Missak Manouchian becomes the leader of a group of very young Jews, Hungarians, Poles, Romanians, Spaniards, Italians, and Armenians determined to fight to liberate the France that they love, the one of Human Rights.
The attacks of these foreign partisans plague the Nazis and the collaborators. So the French police goes wild, increasing their officers on the beat, tailing possible suspects, using blackmail and torture, and encouraging anonymous denunciations.
Twenty-two men and a woman will be condemned to death in February 1944. In a final propaganda campaign, they well be presented as an Army of Crime and their faces, inset against red backgrounds, will be posted on walls throughout the cities and towns of France.