Once upon a time in a working class town in the south of France, lived three boys and a girl who swore never to forget what they were :" Sons of the Poor"Twenty years later, one of them, Cochise, comes back home...The town is upside down due to the bicentenary celebrations of the French Revolution and the sea regularly throws up corpses on the shore.