Two scriptwriter friends with clashing personalities decide to write a contemporary political film. The difficulties are enormous. Traps abound. They stray from the plot, argue and make up, with their lives constantly interwined with the exemplary story of the "Moliterno & Co" Garage. Gigi and Jean repair cars. Lola then polishes them while Marthe makes out the bills. Grandpa teaches the baby Italian revolutionary songs while Vanessa and Mouloud sell flowers and sea urchins at the market. The entire family works their fingers to the bone, twelve hours a day, sevend days a week to get by in this time of high unemployment. But then, globalization sall on to the horizon and a multinational threatens to rock this " raft of the Meduse ". Our heros take up arms. With the support of the entire population, they triumph, as befits a tale set in Estaque.
When you’re not feeling too good, pretending to believe in something is not so very different from really believing in it. Confusing the two can sometimes save your life.
“A l’attaque,” the third of the films that I dub “tales,” shares the need to believe in movies as well as, of course, to believe in life.