Aware that he is seriously ill, Barsam wishes to return to Armenia, the land where he was born.
He also wants to leave a little something for his daughter Anna. She’s full of certitudes. He’d like to teach her to doubt.
When he ‘disappears’ in Armenia, he’s careful to leave numerous clues behind so Anna knows how to find him. This forced journey in an unknown country will become what Barsam wanted it to be for her: a voyage of initiation, a sentimental education, a new adolescence.
It’s in a small, remote village high up in the Caucasas mountains that she finds him again, sitting dreaming beneath a blossoming apricot tree. Anna will have doubts about her identity, her loves, her commitments, and this experience will allow her to truly become adult.