After both the death of his father and that of a young boy he runs over, Thomas Gravet, a young actor, undergoes a nervous breakdown. He tries commiting suicide. After a brief stay in a psychiatric hospital, he goes back on stage to interpret the solo in a piece of Schönberg. This intimate and personnal film is part the director's autobiographical cycle, including : Histoire de Paul, Communion Solennelle and Baptême.