Despondent, guilt-racked Martin sits in the middle of a country road waiting for someone to run him down, just as he accidentally struck and killed another years before. The incident has destroyed his life with his adopted family and ruined his marriage. Now he has nothing left to live for. The first car that comes is driven by his sister Claire. She manages to stop in time, but soon afterward both die. This compelling French mystery follows police as they try to piece together the tragic scenario by interviewing the residents of the coastal Normandy town where Claire and Martin lived. These people give both fictional and true accounts of Martin and Claire's lives.
"I remember my first meeting with Elsa Zylberstein in a tearoom. Would she accept this unusual project ?... I remember her smile, the way time seemed to stand still and the dampness on my back... She accepted and everything became possible within a fraction of a second... I then remember the intense pleasure of the casting process, the generosity of the actors and the joy of accepting them too... I remember the location scouting in Normandy with Michel Amathieu and our anxiety at having to shoot on location in November when the story was supposed to take place in summer... I remember the first dailies in the parish hall in Veulettes and the whole crew waiting for a projector that wouldn't work... but I above all remember the happiness of being together to make this film, as if it was the most important thing in our lives... And, it's true, it was..."