8 year-old Benoît goes to his local library. On a distant shelf, he finds a magnificient children's edition of "Arabian Nights". Attracted by the oriental illustrations, Benoît wants to borrow the book but the librarian disagrees. From then on, the book is doomed to a long mysterious journey.