At 48, Tom Villeneuve is finally free. Wrongly accused of murdering his wife, Tom has just spent 17 years in prison. Afighter, he studied law in jail and became a lawyer upon release. Back in his hometown of Nice, he's determined to findout who the real murderer is. He opens his own practice as a "young" lawyer, defending those he believes have beenunjustly accused of a crime, like he was. His style is surprising, as he is always smiling and relaxed, with a certain flair. Having been robbed of 17 years of his life, he follows one golden rule: Carpe Diem. Seize the day.