In a small town in the north of France, François, who runs a garage, has an appointment with Vincent, the psychiatrist. "My wife tells me that she only feels any pleasure when making love with murderers. If there's no crime, there's no orgasm. What should I do?" François asks. Vincent's answer is simple: "Embrace her fantasy. Invent a fake crime."
The only problem is, just when François admits to a murder, a man is actually killed near his garage. And it's not just any old corpse: the dead man is Maurice Weckmann, a dreaded thug who no one dared to chase out of town.
François, who everyone has always envied because he's married to the most beautiful woman in the region, then becomes a local star.
But who really killed Maurice Weckmann? Was it Jean, his mechanic, or Vincent, the psychiatrist?