Colin returns to Brest and discovers that what he did there five years ago has enabled his opportunistic parents to place Manou, his grandmother, under guardianship and get their hands on her fortune. He now has to face the old lady. But first, he spends New Year's Eve with his parents, to whom he announces that he has written a novel that will soon be published: a work of autofiction about them and their schemes...