Gilles is a cop at the PAF, the police of borders. His mission: arresting in the train the immigrants who go on pilgrimage to Lourdes. During an altercation, he is bitten iand bleeds by a young Roma who runs away towards the city. With Vincent, his team-mate, Gilles goes to search for him and sinks into Lourdes, city of all the miracles.