Commander Paul Leclerc is a former fighter pilot, who trains soldiers to fly observation drones. During a field operation in Africa, his son Guillaume, serving in a commando unit, is killed.
Though the investigation rapidly reaches the conclusion of enemy fire, Paul cannot accept this hypothesis. Something is wrong, and he’s determined to find out what. As his quest for truth turns into an obsession, Paul knows he has to follow every lead, investigating not only France's enemies, but maybe also, unfortunately, its allies. Discovering the truth one piece at a time, he fights the temptation to take the law into his own hands. After the trauma of his son's death, he now risks losing everything.