Arthur is a music critic for a famous magazine. After yet another malpractice, he is relegated to field reporting. While covering the evacuation of a migrant camp on the outskirts of Paris, he is victim of police violence and accidentally becomes the face of the refugee cause. Due to his new status, he gets to spend more time with the brilliant and attractive Mathilde, a former lawyer now head of an association support- ing migrants, but also to welcome Daoud, a young Afghan, whom he agrees to accommodate until his asylum application is processed, which shouldn’t take more than a few days...