Grégoire Samsa is a lonely young building janitor, always ready to do anyone a favor in order to exist. Despised, even by his adoptive mother, Grégoire begins an uncontrolled mutation. Coléoptère is a fantastic fable about the physical and psychological metamorphosis of an unremarkable young man seeking to be looked at, loved and accepted.