Forced to flee his native Bangladesh, eight year-old chess prodigy Fahim arrives in Paris with his father. Refused asylum, as illegal immigrants they spiral downwards into homelessness and desperation.
By a stroke of luck, Fahim is introduced to one of France’s top chess coaches, Sylvain (real name: Xavier Parmentier), who tutors him and gives him a sense of purpose - his struggles on the chessboard mirroring both his victories and his crushing defeats in his battle for a normal life.
Fahim then rises through local and national tournaments only to be crowned France’s Under-12 Chess Champion in 2012.