Javier Chocobar was shot dead fighting the removal of his indigenous community from their ancestral land in Argentina. His death appeared in a video on YouTube. This feature documentary unravels the 500 years of “reason” that led to this shooting, both with a gun and a camera, and contextualizes it in the system of land tenure that emerged across Latin America.