June 6th, 1944. A titanic fleet take on the beaches of Normandy. Their goal: liberating Europe from Hitler's yoke.
Thanks to the lessons learned from the Dieppe raid of August 42, and supported by the Provence landing of August 44, the mission is a spectacular success: the Second World War Allies succeeded in moving beyond their political differences, overcoming logistical difficulties and carrying out an operation with unprecedented military stakes.