Discover a documentary about Michel Gondry’s inventive and unusual creative process from his first video clips to the shooting of the Cannes 2023 selected film, The Book of Solutions.
Punk teenager daydreaming himself as Melies, Michel created in three decades an imperfect body of work: admirable, fascinating and poetic. The brilliant French underground video clipper who became an American filmmaker, knew how to escape the Hollywood trap however, because his cinema lives elsewhere. Because Michel lives only in his dreams. Welcome to the handmade marginal universe of an image magician.