Suffocated by mass tourism and real estate speculation, Venice loses nearly a thousand Venetians every year. What would become of a city without its inhabitants, if not a huge amusement park? Rediscovering Venice means saving its artisans, who are fighting to stay, and rediscovering the memory of its heritage to protect its future.