He is one of the most fascinating figures in ancient history. He embodies the power and influence of Rome. His fighting skills, his strength, and his sword made him a legend. The Roman legionary has become a popular icon, but beyond the myth, who was he really? What did it mean to be a legionary at that time? What was their daily life, their ideals, their challenges, and their desires? And what united these warriors who were as feared as they were admired?