The origins of humankind remain a mystery. Since the discovery of the Australopithecus fossils Lucy (Ethiopia) and Little Foot (South Africa), scientific research has continued in the remote lands of southern Africa. Following geoarchaeologist Laurent Bruxelles in Africa, this film takes us on a journey to the far reaches of humanity, combining extreme diving and scientific discoveries.