In this documentary, only Native Americans are given a voice to share their story, one that has been overshadowed by Hollywood’s portrayal. Their narrative, part of the larger American story, highlights how cinema has long been used as a powerful propaganda tool, distorting history and perpetuating harmful stereotypes.