On April 26, 1986, a reactor explosion at Chernobyl unleashed the worst nuclear disaster in history, contaminating vast parts of Europe and forcing hundreds of thousands to evacuate. This gripping documentary revisits the catastrophe, the Soviet cover-up, and it’s devastating human and environmental toll. Decades later, the true impact remains hotly debated and the threat of another disaster still looms.