False claims that French public schools teach masturbation, fellatio, or promote pedophilia have been spreading widely, fueled by religious and political radicals. Despite the Ministry of Education’s focus on “learning about sexuality” rooted in values of equality and respect, misinformation has sparked panic, especially among parents. These rumors, pushed by extremist religious groups, conspiracy theorists like QAnon, and influencers, have led to tension in schools, with some incidents turning violent. Teachers now face a hostile environment, forcing many to censor themselves or avoid teaching certain subjects altogether.