Step back in time to the 1924 Paris Olympics, a world of Belle Époque glamour and sporting ambition. This 80-minute documentary, featuring a treasure trove of previously unpublished Gaumont-Pathé archives, immerses you in the thrill of the first truly modern Games. Witness the electrifying victories of legends like Paavo Nurmi, the «Flying Finn,» and Johnny Weissmuller, whose Olympic swimming triumphs preceded his fame as Tarzan.
More than just a sporting spectacle, the 1924 Games offer a fascinating window into a transformative era. Experience a Paris rebuilding after the devastation of World War I, where the rise of mass sport and the struggle for women’s participation in the Games mirrored broader social shifts. Explore the challenges of hosting a global event, from financing and transport to security and the complexities of a world stage that saw the notable absence of Germany and Russia. And marvel at innovations like the first Olympic Village and the debut of live radio broadcasts, forever changing how the world experienced the Games.