In the United States, university campuses have become the scene of an ideological war between students that is fracturing American society. Faced with the militant intolerance of American academics, America is watching in awe as Generation Z seeks to erase the world of its elders, and whose vote will weigh heavily in the choice of the next President of the United States.
Israeli-Palestinian conflict, abortion, LGBT rights, between wokism and conservatism, two camps are clashing among students. How do you explain such a split in the universities? Wokist ideology, obsessed with the injustices suffered by ethnic minorities. Making shortcuts between First Amendment freedom of expression, the Middle East conflict and Black Lives Matter. Casting the Jew as the white oppressor on a par with early settlers or American slaveholders. A rhetoric that is rampant on Tik Tok, relayed by influencers and that would be found today on the outskirts of into the inner dealings of the biggest crime of the century. organization after the UN: Interpol. campuses.