On the eve of a family celebration, Manon, a young deaf woman with a radiant personality, joins her parents in Haute-Savoie. Against the backdrop of beautiful Alpine landscapes, the clan's history unfolds through family archives and footage filmed by the director over the past 25 years. Driven by Manon's inner strength, the film traces a path of hardship and resilience. Words finally emerge where silence has long reigned.